fredag 27 mars 2009

Styrkedemonstration

Nu är vi utslängda från alliansen i kommunhuset Miljöpartiet åkte också ut av bara farten medan de lika höll på. Ja, vad skulle annars konsekvensen vara? Moderaterna lyckades med sin flirt med KD och får behålla sin majoritet. Eftersom tyckandet är fritt i vårt land kan jag här få uttrycka vad jag tycker med ett ord, BRA.
Man ska vara noga med vilket sällskap man väljer, och ha förmåga att välja bort dåligt umgänge.

Johansson försökte få mig att avstå från styrkegympan i går kväll. Påstod att jag såg trött ut och att jag skulle må bättre med lite datorhäng. Ett tag fungerade bara versalerna (straffåtgärd?) men det ordnade till sig. Johansson tjatade och tjatade och ville inte göra kväll, men jag stängde locket och sedan fick Johansson ta igen sig på köksbordet medan jag fetgympade på Hildursborg. Nu har jag visat vem som bestämmer.

2 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

hihihi du är rolig mamma. och väldigt fin.

pyrola sa...

Jaa Ida, visst är hon fin din lilla mor.Rolig åxå, gissa om vi skrattar gott tillsammans? Jag är hennes största supporter, dvs som inte delar blodsband ... Men- efer alla år känns hon som min käraste, dyraste syster, själarnas eviga gemnskap.