torsdag 5 mars 2009

Klagomuren

Sista arbetsdagen för veckan,och jag jobbar så att tungan är fastklistrad i gommen. Ändå ska ingen klagan komma över mina läppar för i jämförelse med hur det ser ut för mina kollegor på äldreboenden och hemtjänst har jag ett glassjobb. Klaga månde uskorna. Klaga månde de gamla som blir drabbade av hafsig omsorg. Klaga månde vi alla till de som fattar besluten i stat och kommun.

Helgen är reserverad för Distriktårskonferansen här i Boden. Jobbigt, intressant och trevligt ska det bli.

I eftermiddag kommer söttjejerna med lika söt pappa/son. Korv Stroganoff och ris ska jag fylla deras magar med plus en onödigkaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kul att läsa din blogg och väl mött till helgen i Boden.

/Annika S

kaj-sa sa...

Hoppas du får en innehållsrik helg