söndag 22 mars 2009

Vånda

Jag har blivit förförd av en söt liten rosa sak som har skapat en del ambivalenta tankar och känslor inombords både i hjärta och hjärna. Nej, jag har inte blivit lagd åt...
ingalunda, även om traktorförarprojektet är lagt på hyllan. Min åtrå har väckts av en teknisk pryl, en rosa minidator. Nu mitt problem: behöver jag verkligen den eller har jag hemfallit åt villhavillhakänslor. Nu har jag redan tillgång till dator, dock inte hemma. Finns behov hos mig att ha en dator i handväskan att ta fram och glassa med? Eller vill jag sitta hemma vid mitt köksbord och surfa? Och vilket bredbandsbolag ska jag välja? Förstå mitt problem! Råd önskas!!!

I morse blev det en kylslagen morgonpromenad i tidig timme. "Sommaren" har kommit fram på en del vägar, medan rester av istiden fortfarande dominerar.

3 kommentarer:

u sa...

Go for it säger jag, inte behöver du den som du behöver mat eller underkläder kanske men mer än du behöver en traktorförare i alla fall!
PS: nu har jag skrivit in en Skitfarmor!
/svärdottern

Anonym sa...

Ja, ja, tänk efter noga nu, behöver du verkligen denna rosa variant... Kanske du ska satsa på en annan typ av dator, lite rejälare variant?

Träningstips! läste att rockringen är på mode, vad tror du om det?

Anonym sa...

Jag säger bara, rocka på med eller utan ring