onsdag 11 mars 2009

Axelssons blandning

Jomen nog blev det en fetjogg i morse. Minst 20 mil. Nåja typ en om man ska vara precis.

I går diskuterade vi sommarscheman med vår socialchef. Om man inte vore luttrad som jag är efter många kommunår, så kanske man får accosiationer om att de gamla på boendena i kommunen får tidsgivna trevligheter på sommaren. Att det är det begreppet sommarschema står för.Tex. så här: Måndag förmiddag äter fru Larsson sin frukost i bersån, promenad efter lunch, grillmiddag på uteplatsen och kvällen avslutas i hammocken med surrvin och umgänge. Men sorry, tyvärr, så är det inte tänkt. Sommarscheman innebär minskade personalkostnader = mindre personal under sommaren. Ledsen fru Larsson det blir att sitta inomhus även denna sommar.

Visste ni att luktsinnet spelar en avgörande roll när vi väljer partner? Jag hade ingen aning om det. Det finns undersökningar ? som visar att vi föredrar doften av en människa som har ett immunförsvar som skiljer så mycket som möjligt från vårt eget. Då finns det större chans att våra avkommor är friska. Fiffigt va? Fast nu ska jag inte ha mer barn. Kan man känna på lukten om personen äger en traktor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sommarschema - jag tycker att det redan ser ut som att sommarscheman är införda året runt!

Och du Biggan jag tror att det kan vara möjligt att lukta sig fram till en traktorägare...

a diary full of love letters sa...

MOR!
traktorägare eller vanliga bilägare (=stort intresse för dessa fordon) är ofta ganska ointressanta, och visst, det går att lukta sig fram till det. tvåtakt/besin/diesel.

och nej, lukten sitter ALLTID i. även just efter dusch.

detta är ingenting jag rekommenderar.

Anonym sa...

Tack för ditt kloka råd,Ida. Nu hade jag väl mest tänkt att ha mannen med traktor till att snällt ploga bort snön på min joggingrunda. På sommaren ställs han in i förrådet.

Anonym sa...

Jo Doris du har rätt. Det går inte att slimma mer nu, i så fall får nog personalen ta med sig var sin kund/boende/brukare eller fru Larsson på sin semesterresa.