tisdag 17 mars 2009

Möten

Heja kamrater i sociala nämnden, idag demonstrerades lite muskelstyrka. Två semesterperioder blev resultatet på dagens soc, nämnd. Vad är ett surt kommunalråd värt mot 800 nöjda anställda? Jag vet svaret.

På väg till jobbet i morse mötte jag en glad och nyfiken flicka, för mig obekant. Hon frågade vad jag hette, vart jag var på väg, hur gammal jag var och lite annat. Det blev ett trevligt samtal som trots att jag fått avslag på min semesteransökan ett par dagar under påskveckan, så ligger mötet med den lilla flickan som en nygräddad semla i magen. Tänk om vi vuxna skulle tordes fråga mer om och kring människor vi möter. Det kanske många gör redan och jag ska öva på det.

I morgon kommer mitt gullefjun hem på en snabbis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner också att det blev ett klokt beslut idag. Nu får vi hoppas att räknestickan fungerar bättre vid nästa sparförslag.

Visst är det härligt med dessa spontana samtal som vi möts av ibland och som vi alla kan sprida omkring oss MEN...det är nog så att vi tappar förmågan med åren, Nej, inte alla och som sagt det går bra att öva upp den förmågan igen.

pyrola sa...

Barns spontanitet är en rikedom som är alltför underskattad. Allt från brutal uppriktighet till fantastiska funderingar över och om livet.
Önskar gullefjunet och dig mycket mystid tillsammans.