måndag 9 mars 2009

Kvinnor och sländor

Förr firades den här dagen, 9:nde Mars med anledning av "40 martyrers dag". Var det frost den dagen kunde man vänta samma väderlek 40 dygn före midsommar. Kanske kan vi vara lite tacksamma över en släng av global uppvärmning, annars ligger snön kvar 40 dagar efter midsommar.

Det var kvinnodag i går. Den firade jag tillsammans med mina kvinnliga och manliga kamrater i Vänsterpartiet på distriktårskonferansens sista dag. Kul att vi fruntimmer har en egen dag. Männen behöver ju 364 men de är måhända lite senfärdiga.
Trollsländan har endast en dag på sig. Även hon får använda tiden väl.
För övrigt fick jag lämna avbytarbänken, nu har jag en ordinarie plats i distriktstyrelsen. Det kan bli bra, det kan bli dåligt dock ska jag göra mitt bästa.

På min väg till jobbet mötte jag en militärklädd herre med en innebandyklubba i ryggsäcken. Det kändes lugnt med ett sådant "vapen".
Jag inser hur förskonade från krig jag har varit i hela mitt liv. Tack för att jag fick födas i Sverige!!

Härligt med en ny vecka igen. Jag lever och är fri från kännbar sjukdom. Mer kräver jag inte idag i alla fall. Inte ens en traktorägare. Kanske kan jag ta ut "stilla veckan" i förskott, eller är det förbjudet?

3 kommentarer:

pyrola sa...

Nej! Om det skulle vara förbjudet att ta ut "stilla veckan" nu, så ska du veta att jag egenmäktigt lagt in mitt veto. Ta ut den och grattis till "ordinaritionen".

Anonym sa...

ett lite grattis å lycka till från mig me :D // Kaj-sa

Anonym sa...

Heja Gittan!

Grattis till din ordinarie plats - skönt för dig att slippa sitta på avbytarbänken. Roligt att få följa dina nya "kompetens"steg och du, - det är väl klart att det här kommer att gå bra!

Ta du ut "stilla veckan" med gott samvete.

Kram och lycka till!