tisdag 3 mars 2009

Snackat och klart

Heja gruv12:anHarry som inte tycker att det är någon lysande idé att börja sänka lönen för arbetarna. Skäms IF metall!! Plocka av rikknösarna i första hand, de som skor sig på arbetsfria inkomster. Och än en gång: Avskaffa kungahuset. Vi kan gott nöja oss med statsminister, regering och riksdag. Det sparar vi väl en och annan spänn på.
Nu vet ni det.

För övrigt är allt väl från min horisont sett. Förutom att jag önskar mig en trevlig traktorförare som snällt plogar upp min joggingrunda. Det skulle allt vara behändigt. Finns det någon till övers?

I kväll blir det bokkafé igen. Resten av veckan är intecknad.

Håret blev kort och rödslingat i går. Snyggt och dyrt. Jag skulle ha tvingat någon av ungarna att utbilda sig i frisöryrket. Är det för sent?

5 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

du, det är på tok försent!

du får allt nöja dig med ekonom å en sketen fotograf.

Anonym sa...

Är du så säker på att det blir en besparing med att avskaffa kungahuset??? Kan det vara så att de gör något bra för Sverige?

Tänk så bra med lite oplogat på joggingrundan då får du lite bättre motstånd, vilket kanske ger bättre träning, eller? Kanske du kan tänka så istället...?

Sköt om dig min vän, vi hörs.

pyrola sa...

Kungahuset bort! Frissor in...

Anonym sa...

Nä Doris, de kostar bara pengar. Vi har så många andra ambassadörer som verkligen sätter landet på kartan. Vad sägs om Lars Ohly?

Anonym sa...

Lars Ohly??? när vi har Lasse Berghagen!!!