söndag 31 maj 2009

Mor lilla mor..

Pingstdag, Mors dag och högsommarvärme. Kan det bli bättre? Att ha privilegiet att få vara mamma i vår del av världen är en ynnest som inte kan lovprisas nog mycket. För många mödrar i andra länder är villkoren betydligt tuffare.

I morgon tassar första sommarmånaden in. Juni har fått sitt namn efter gudinnan Juno. Hon var hustru till Jupiter och hyllades av de gamla romarna som "himlens gudinna" och tillika äktenskapets gudinna. Därav kommer föreställningen att det är lyckosamt att gifta sig i Juni. Hm är det så det är...jag hade ingen aning om det. Som vanligt så har min årstidspraktika kommit till pass för dessa uppgifter.

I helgen har jag tokmotionerat, sprungit, långpromenerat och maratoncyklat och styrdansat och...Skönt att få komma till jobbet i morgon.

3 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

GRATTIS PA MORSDAGEN ALSKADE ALSKADE MAMMA!!!

kramkramkram!

Mor sa...

Tack mitt gullefjun!!

pyrola sa...

Äh, du får en junikram av mig åxå, trots att du inte är mina dagars upphov. Nota bene- mycket av mina dagars/nätters ljus dock.