fredag 1 maj 2009

Minisemester

Sunne, ljuv och skön för en bottenfrusen Bodensare. Här vill jag leva och här vill jag....Nä jag skojar bara. Men vackert är det med skrytsnygga rosa körsbärsträd. Och INGEN SNÖ. Ida och jag har lyxätit på uteserveringar och druckit lite gott vin. Strosat och sett på Sunnes 1:a-Maj-firande.
Jag blev inte imponerad.

En märklig sak, i natt var jag den enda människan på hotellet. Ensam i ett stort hus med 26 tomma gästrum, en stor matsal och andra tomma utrymmen, jag måste verkligen ha gett ett ärligt intryck.
Hotellet som egentligen är ett gästgiveri har Selma Lagerlöf-stuk. Mycket charmigt med olika romanfigurer på dörrar och väggar. Mitt rum heter tummetott.
I morgon tågar vi hem med ett bagage som samlats under två år.
Jag ska ladda i natt.







3 kommentarer:

Doris sa...

Ja ni såg ut att mysa där i Sunne, åter ett härligt minne för mor och dotter. Och ingen risk för att gå vilse antar jag eftersom jag har kännt mig helt lugn...???

Jaa, du Biggan ensam i ett helt hotell...tänk om brandlarmet hade...

Ha det gott och hälsa Ida

Anonym sa...

Jag kände mig trygg efter vår brandövning.

pyrola sa...

Najsa bilder tagna av den nykläckta... Stolt? Så klart du är, med din tre fina, vackra o väluppfostrade små (haha) telingar!