söndag 3 maj 2009

Hemma

Maj heter på latin Majus efter den romerska naturgudomligheten Maja (min Årspraktika igen). Natten till första Maj är en spöknatt, enligt samma bok. Värmlandsspökena var förmodligen oinformerade,jag fick sova ospökad hela natten på mitt ensamma hotell.

Nu är jag och och den nykläckta fotografen välbehållna hemma igen. Förslag till en händig innovatör: hopfällbara extraarmar hade varit en fiffig uppfinning att tillgå, känns det som efter ha kånkat på jättepackningen. In i tåg ut ur tåg in i ett nytt tåg ut från tåg.....

Hur orolig behöver man vara för svininfluensan? Åtta människor har ju dött. eller elva, jag har tappat räkningen.

Jag såg att andparet vidgat sina vyer när jag tog min runda längs träsket. Fortfarande lika förälskade. Ja, ja jag vet nog hur det slutar.

1 kommentar:

pyrola sa...

Tyckte väl att det var lite oknytt i farten...sov illa, men dock både ospökad och opökad.