söndag 10 maj 2009

Tävlingar

Inledde söndagen med en joggingrunda runt träsket. Vi, brukare och personal i soc.psykiatrin har planerat en halv friluftsdag i början av Juni och då ska träskrundan vara ett av löpen. Och man behöver verkligen inte springa fort huvudsaken är att man rör på sig lite utöver det vanliga MEN JAG VILL JU VINNA!!! Eller i andra hand ha en tid som är bättre än några av mina kollegor.

Jag minns en skidtävlig för länge sedan. Jag tror att jag gick i sexan och hade tiggt till mig ett par skidor med stålkant. Skidorna var lika åtrådda av en tolvårig Kirunatjej då som en I-pod eller en häftig mobil hos en tolvåring av idag, är.
Det gick inte så bra att tävla med dessa tunga skidor, men köpt är köpt sa min mor så det var bara att gilla läget. Jag kom sist vill jag minnas MEN jag utvecklade en slags tjurighet som fortfarande är bra att tillgå när man kroknar under joggingturen.
Ett lopp har jag vunnit. I konkurrans med en otalig massa andra spermier var det jag som dunkade in vinnarnäven i det utvalda ägget.

Andparet har funnit en ny vik att vara i. Jag såg de i början av sjön. Kanske de har blivit mer intima med varandra och vill vara ostörda. Kanske dags för bebisar?


Idag är jag utbjuden på mat och trevlig samvaro med två trevliga "kändisherrar"

1 kommentar:

pyrola sa...

Va, fick du stålkantsskidor sååå tidigt? Jag fick vänta två år längre än du, fast jag hade löparskidor med kandaharbindningar fån 9-14 ås ålder, inte vann jag nån skidtävling heller... kämpade iaf så jag spottade blod :-)