onsdag 27 maj 2009

Inköp

Löniningsdag. Det är en trevlig dag som borde komma oftare. Jag gjorde en shoppingresa modell light till grannstaden. Resultat: En blommig klänning (om det blir fler styrdanstillfällen) den var kanske onödigt söt men helt okay. Nya hörlurar till min lillradio + billiga batterier från Claes Olsson. Sedan gjorde jag ett inköp som bevisar att jag kommit in i en ny fas av mitt liv, tre vita pelaragoner står i mitt köksfönster!! Jag har blivit en äkta tant.
Nu ska de få bli omplanterade i nya terrakottakrukor och sedan ska jag överösa de med kärlek och vatten.

I morgon flyger gullefjun till Kanada. Nyss höll hon mig i handen och gick på "insidan" suck...

Min goda varg är proppmätt, (tidigare inlägg) kanske borde jag slänga ett litet köttben till den andre?!

8 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

haha äntligen en klänning! det var på tiden. den du haft som sommarklänning (som i och för sig är jätesöt) har du ju haft sen jag gick ut sexan typ.

okej, om du säger att du är en äkta tant själv kanske jag också kan börja säga det? lite ovant känns det dock. kanske fortsätter jag med "mamma", eller vad säger du?

det roliga är ju dock, att jag fortfarande går på insidan.ska börja tjata på dig att du ska göra det också, för jag är minst lika rädd om dig, som du är om mig. bara så du vet det, älskade mor.

vi ses i slutet på juni!

u sa...

Tant är bra! Jag älskar att vara tant! Tanter är smartast, roligast och snyggast.
/Tant Blenda

u sa...

Äh om man kör ungarna i bil ända till porten behöver man inte fundera på hur man ska få dem att gå på insidan utan att gnälla.
/Skitmamman

Gittan sa...

Ja, jag behöver nog ledsagare. Betalade med en tusing (hur ofta håller jag i en så´n?) på Claes Olsson och fick tillbaks på en femhundring och upptäckte inte felet förrän på MORGONEN!!!
Gissa....

pyrola sa...

Va, du fixade väl tillbaka kronorna? Utan problem? Hoff, vilken mardröm. Klänningen däremot låter som en sommardröm, wonderful! Och vadådå tant, har aldrig förknippat pelargonior med tanter. Men- om vi börjar använda helknäppta (helknäppa) städrockar, då jä...! Eller- tanter äger!!! Även jag har införskaffat nån typ av klänning. Tänkte inviga den till Sommarmorot nr 1 hos dig.

Gittan sa...

Ooops! Så det kan bli.En fiffig kamera hade filmat när jag betalade med en femhundrakronorssedel. Är det någon som tvivlar på att jag känner mig aningen pinsam nu?
Jag var ju så jäkla säker....som vanligt.

Doris sa...

Jaa, varför är jag inte förvånad...hur var det nu med tågresan mot Silviahemmet???

u sa...

hahaha Gittan, nu har du gjort bort dig dubblt till och med, sååå pinsamt. Tur att man inte skäms så mycket längre nu när man är tant, eler hur!?
/Svärdottern