fredag 22 maj 2009

Insikt

I morgon åker mitt hjärtans kär vidare i livet. Så gärna vill jag att hon stannar hos mig, så gärna vill jag att hon lämnar mig. Tack någon för att hon fått kraft och mod till det. Det är mormor-Hilma-go i min tjej.
Det hade behövts stänka över lite sånt även på mig, jag har kroknat i min politiska gärning. Hädanefter ska jag vara ännu mer noga i mitt val av umgänge. Det är skit att vara naiv och godtrogen vid min ålder.

Mina gamla joggingskor är till försäljning, injoggade och insvettade. Sonhustrun har visst tänkt lägga ett bud, men i annat fall...


Mitt hav, så fräckt och fulländat med sin fontän ger tröst och livsglädje.

2 kommentarer:

Doris sa...

Men min svajande vän, jag vet att det finns en massa "go" i dig, ditt alldeles eget "Gittan-go", så det så.

Ser också ytterligare bevis på vart Ida har fått sitt foto-påbrå...

u sa...

ja asså kan du garantera en tid under 70min på milen är jag intresserad. Det går väl att klippa upp i tån så att ma nfår in sina 42or?
/U