tisdag 2 juni 2009

O-r-o-l-i-g men ändå lite kul

Jag har gluttat i Idas blogg. Bra att du skriver i den så jag ser hur du har det, sa jag innan hon reste iväg. Men nej.. så lysande var inte den idén trots allt. Nu på senaste inlägget kan jag läsa att det är vanligt att en och annan björn traskar runt kring husen där hon just nu befinner sig. "Du behöver inte vara orolig de är snälla"kommenterar hon direkt till mig. Orolig, min väska borde vara packad och flygbiljett bokad till Vancouver för att hämta hem jäntan. MEN.. jag calmerar mig och andas i fyrkant. Viss om att hon ändå gör som hon vill.

Min mårbackapelargon ser inte ut att trivas hos mig. De vackra vita blommorna har fått bruna inslag. Kanske att jag inte är upphöjd till tant än och det är förklaringen. Eller finns det någon annan teori?

På söndag är det valdag till EU-parlamentet. Då ska vi förledas att tro att vi kan påverka tingens ordning i Europa. I det har jag inte blivit förledd för jag vet minsann att i den innersta kretsen i denna koloss sitter några välgödda sk. honoratiores som för taktpinnen. Men ja, jag har ändå röstat. Självklart på Eva-Britt Svensson i Vänsterpartiet.
Det tycker jag att alla ska göra.

5 kommentarer:

Doris sa...

Jag har också "tantblommor" men kanske är de svårare att sköta nuförtiden, för jag minns min mammas Pelargoner...blommade och frodades som bara den. Kanske var det bättre förr??? Eller är det nåt med vattnet???

Rösta på en vänsterpartist...?..;)

Gittan sa...

Jepp Doris så är det med röstningen jag är helt säker. Med pelargoner är jag däremot osäker, kanske vattnet, för mycket eller för lite, hur ska jag veta att jag gör rätt?

pyrola sa...

Du har gjort ALLT precis rätt, sådeså!

u sa...

Jag har känt ett starkt behov de senaste dagarna av att andas i fyrkant, men när jag försökt har jag insett att jag inte har en aning om vad det betyder. Men det låter lugnande.
/Svärdottern

Svärmorsan sa...

Ja, men då så. Inte behöver man veta hur det fungerar det kan räcka med att det gör det. Och fyrkant eller cirkel skit samma.