fredag 19 juni 2009

Midsommarprat

Det blev ingen blomplockning i tidig timme. Däremot en morgonjogg. Kanske kan det funka med en utprintad bukett från internet, eller min nyinköpta blommiga sommarklänning. Den är ändå för somrig denna blåsiga och molniga dag. Jag tror att jag viker den fint under min kudde i den sena midsommarnatten.

I går återsåg jag en vän från förr i tiden. Mycket vatten har "flytit under broarna"och vi har blivit äldre (och klokare?) det var kul med minnesprat.
Dagen ska tillbringas med goda vänner, god mat och gott vin därtill. Shorts eller täckisar, strunt samma. Jag ska ha kul.

Farmorsveckan tog slut i går. Tack älskade sockerflingor för alla trevliga dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min kära syster yster, du behöver inte anstränga dig så mycket, det är bara sju (!) sorter du behöver plocka....!

Gittan sa...

Men i min Årstidspraktika står det nio. Men den skrevs innan alla föroreningar förstört tillvaron för de rara växterna. Det kanske inte finns så många sorter i dag.

a diary full of love letters sa...

snart kommer din alldeles egna sockerflinga hem. jag längtar efter dig mamma <3