måndag 22 juni 2009

Ur ljuset stiga vid mot mörkret.

Andra semesterveckan är på ingång, ännu mindre planerad än förra.
Vinden har vänt,det ser jag på "min" fontän. Kan den ha vridit till en sydlig, mild variant? I så fall något att bli glad åt. Andra gladsaker i veckan är att gullefjun mellanlandar ett tag hos mig. En långvarig eller kortvarig sejour, who knows. Underbart är kort.
På onsdag inleds Boden alive. Jag tycker att alla veckor ska vara så.

Här i Boden har någon snott en eller två (?) bandvagnar ur ett förråd. Hur ska man kunna smyga med dem. Det är ju knappast någon idé med omlackering.

Morgonkaffet fick intas utan NSD. Får man panschispoäng om man ringer och klagar?
Mina pelargoner har börjat få växtvitaminer och ser nu riktigt glada ut, kanske man skulle ta sig en slurk. Bara i förebyggande syfte i så fall. Min tallkottkörtel slår kullerbyttor i solskenet, men efter i går så stegar vi mot mörkret.

1 kommentar:

pyrola sa...

Vi har kirunafestivalen. Sommaren tycks vara uppdelad i före och efter den. "Alla" åker på semester efter festivalen. Nä, det blir MYCKET roligare med Uffe hos dig (er)! Självklart ska man ha + points för gnäll över utebliven NSD! Fast inte panschispoäng.