lördag 20 juni 2009

Drömmar

Nu är jag förvirrad, lite mer än vanligt. Hur ska drömmar tolkas? Innan jag somnade efter trevligt midsommarfirande, toktänkte jag på Hugh Grant bara därför att han skulle dyka upp i drömmen och framstå som... Vad drömmer jag då om? EN HUND. En liten jäkla pensionärshund. Jaha, ska detta bli mitt sällskap framledes? Eller???

Fontänen utanför mitt köksfönster, kastar sitt vatten rakt upp mot en klarblå himmel och mitt i vattenkaskaden ryms en fabulös regnbåge. Det här kan bli en dag för uteaktiviteter, kanske en cykeltur, kanske en promenad eller kanske bara en dag för en stilla kontemplation i solstolen.

I morgon vänder sommaren. Marschen mot mörkare tider har inletts, sakta men desto mer säkert. Jag ska gå med myrsteg.

1 kommentar:

pyrola sa...

Ojojoj, varför påminner du mig om det där med ljusvändningen? Dock, bra idé med myrsteg. Skaffa en Bob Hund eller en katt!