torsdag 18 juni 2009

Himlen är oskyldigt blå

Idag strålar solen trösterik. Tack! Dagen före midsommarafton ska tillbringas med sockerflingorna och det är ett trivsam umgänge. I går producerades sockerlagsmålningar, kladdigt och roligt. Denna dag ligger fortfarande löftesrik och oanvänd.

En man i England har vunnit kolossalt mycket pengar på ett lotteri, 25 miljoner PUND.
Han ska använda dem till att få ordning på sitt morotsland. Hoppas att engelsmännen gillar morötter.

Tidigt i morgon bitti ska "midsommarkvasten" plockas. Men inte var som helst, nej nio sorters blommor ska varsamt plockas vid tre vägrenar vid en korsväg. Tre hagar eller ängar som ligger omkring en korsväg kan också duga. ( Årstidspraktikan) Buketten ska sedan läggas under kudden och i drömmens ska ens tillkommande visa sig. Finns det någon åldersgräns är min undran.
Om inte kommer en liten bukett att ligga under min kudde på midsommarnatten.

5 kommentarer:

Doris sa...

Plocka du din lilla bukett, jag har då inte hört talas om någon åldersgräns inom detta område!!!

Trevlig midsommar och en stor varm, solig kram skickar jag till dig.

u sa...

men FINNS det ens 9 sorters blommor i Norrbotten? Jag har alltid tyckt att det här verkar vara nån sörlänningsgrej, vägrenar, hagar... Prova med 9 sorters grus eller nåt i stället ....
/Svärdottern

Gittan sa...

Tack det samma säger jag till min vän Doris.
Angående nio sorters blommor så är jag säker på att få ihop en sådan bukett, grus tror jag inte är så fiffigt att ha i sängen,och vem ska i så fall visa sig i drömmen.

a diary full of love letters sa...

grus och män med traktorer känns ju på något sätt ganska sammanhängande.

men i övrigt, så har jag alltid hört att det är SJU sorters blommor? istället för nio.

pyrola sa...

Haha, denna Ullis! Du är då för kul... Finns det ens 9 sorters grus? Ida, 9 blommor ÄR rätt inte 7...Däremot är dössynderna 7 till antalet;-) Men dom känner inte du lilla oskyldiga Gullefjun till.