onsdag 10 juni 2009

Vågat

Nu har jag gjort det. Sänt ut mina pengar i en vild färd rakt in i Cybern. Eller betalt min startavgift till tjejmilen med mitt visakort. Vi får se hur det går. Men tänk om det sitter någon obskyr varelse i rymden och roffar åt sig mina pengar.

Dagen är fortfarande ny och oskuldsfull och utan onda avsikter."Havet" krusar bara lite svagt, och fontänen sprutar sitt vatten rakt upp mot den molnfria himlen. Jag har fått igen en liten peng på skatten och dessutom löneförhöjning.
Fastnar jag inte mellan järnvägsbommarna på hemvägen blir det här en lyckad dag.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Grattis x 2. "Himlen är oskuldsfull blå" även här i din födelsestad. Vad var det där om semester? Har ej hört. Dagen SKA bli lyckad. Jag har bestämt det.

pyrola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Doris sa...

Det går framåt för dig, minns när du bedyrade pennans och gireringens enda rätta, säkra väg.

Bra med en extra slant, hur ska du spendera din förmögenhet? Jag kollar på nya brillor MEN det är svårt, mycket svårt...

Hoppas att du kom hem lyckligt och väl...vågar nästan inte ringa, tänk om...