onsdag 3 juni 2009

Pratglad

I dag avslöjas om vilka som ska vara sommarvärdar i radion. En stor och viktig nyhet. Äntligen får vi veta. Men ingen har frågat mig i år heller. Mitt program skulle kunna handla om hur underskattad ensamheten är. Om varför ogifta kvinnor föraktfullt kallas gammelnuckor och det motsatta ogifta könet för ungkarlar. Lite statusskillnad, eller hur? Jag skulle även kunna redovisa undersökningar som visar på att ogifta kvinnor lever längre än gifta. Musikvalet då? Leonard Choen framlänges och baklänges, lite Jerry såklart, Håkan Hellström, Lars Winnerbäck, Mozart, Sibelius, Smetana och lite gammeljazz och...Dan Andersson och...

Sedan skulle jag kunna avslöja min spaning på män med hästsvansar, eller kanske inte. Jag har inte bestämt mig än. Trots allt är det ett år kvar till nästa urval av nya "pratare"

I morgon är det vårrus i Luleå. Dåligt väder har traditionsenligt utlovats. Det är inget löp för mesar. And here i come.

8 kommentarer:

a diary full of love letters sa...

lycka till!

jag ser fram emot att ha dig som en privat och personlig sommarpratare. det ska du veta!

Doris sa...

Lycka till i Vårruset, jag är en liten mes men inte min dotter och kanske ser du henne springa förbi dig...eller tvärtom ?!

Anonym sa...

Håller min tumme för att du lyckas,som sommarpratare men nu närmast även me Vårruset :D
Kram Inger

pyrola sa...

Hästsvansmän? Hmm, jaa det är så herrar brukar kompensera det alltmer glesnande sköret framtill på deras (tomma?) skallar. Rusa nu försiktigt!Jag anmäler dig till sommarsnacket nästa år, okej?

u sa...

Jamen härregud det går väl inte att sitta och vänta på att de ska fråga!!!!!
/Svärdottern
PS: hm män med hästsvansar-- bara de inte är moderata finansministrar, snälla....???

Svärmorsan sa...

Ullis, jag pratar om MÄN, inga fjollpellar.

u sa...

http://www.sr.se/cgi-bin/jagsommarpratar/

pyrola sa...

Nej, fy för Borg o de flesta andra hästsvansmaskuliner. Fast- när jag tänker efter... Kan det kanske vara ett komplement till oss snaggade, vore nog liiiite småmysigt ändå. Med vissa (många) reservationer.