fredag 5 juni 2009

Vårrusig

Vårruset avverkades på ganska precis 30 minuter, men jag är osäker på om jag startade i spring- eller joggruppen. Om det var den senare så använde jag bara 27 minuter. Det är inte så gott att veta bland så mycket kvinnfolk i vilken startgrupp man befinner sig i. Strunt samma, jag lubbade på allt vad tygen höll. Slingan är trevlig och lättsprungen. Den hårda vinden bjöd visserligen på motstånd men den knuffade lägligt på och hjälpte till i den brantaste backen. Tjejen som vann, en liten ung speta, sprang på sexton minuter. Det borde vara förbjudet.

Nu är vi mitt inne i järnnätternas tid. Även dagarna har fått sig en släng. De kommer vid ungefär samma tid varje år. Linné kallade de för blynätter och sa att efter dessa nätter ska en ljuvlig sommar komma. (När hade han rätt senast?)
Det får vara vilken metall som helst på dessa nätter nu vill jag svettas i solen.

I dag är världsmiljödagen. Det borde alla dagar vara.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Som sann naturmupp håller jag verkligen med om det, jag firade med att gå (linka) till kallkällan, tankade 5 liter... Slår ALLT drickbart. Svenska flaggans dag eller vad det nu var för dag, firades ICKET trots att jag är ytterst glad över att få ha den stora ynnesten att vara född i ett land som trots dalande social status ändock är ett av världens bästa "levabra" länder.

pyrola sa...

Äsch då, nu tjorvade jag ihop dagarna, förlåt en datalektikers förvirring o slarvläsning.