tisdag 9 juni 2009

Bara så

Det suger. Vänsterns miserabla valresultat. Min känsla är att vi har varit för ärliga. Vi borde ha gjort som MP, sagt att vi har ändrat oss, vi villvillvill vara med i detta stora spektakel och hållt fingrarna i kors bakom ryggen. Gjort är gjort, nu mobiliserar vi våra styrkor , yttre och inre för riksdagsvalet. Då ska vi välta alliansen, banne mig.

Min spaning på hästsvansmän ger dålig utdelning. Män i min ålder är antingen hårlösa eller i bästa fall har de kvar några strån till en liten slank gråsprängd pippilott, inget fel i och för sig ,men.... nej. Vid närmare eftertanke så är jag inte så sugen på varken hästsvansägare eller traktorinnehavare, jag har ju Johansson att roa mig med.

Nu står syrenerna i full blom, rödbläran blossar och den gula åkersenapen konkurrerar med gräsmattan. Suck, låt det aldrig ta slut..

Inga kommentarer: