söndag 7 juni 2009

Marknad

Det är ett j-a tjat om att vi ska rösta i EU-valet och ja, det har jag gjort redan. Men vad är vitsen? Massor av pengar slussas in i huvudlösa projekt som den sk. vanliga medborgaren knappt får vetskap om och ännu mindre kan påverka. Räddas världsfreden då med detta projekt? Det var anledningen till att EU bildades. Tro´t den som vill. Vi har en stor NATO-övning i länet som inte ens är sanktionerad i svensk riksdag, jag tror inte på fredstanken när Europa skramlar med sina vapen och viftar med sina muskler i sin iver att skrämma ryssarna och övriga stater som står utanför.
Nedrustning och freds-och miljöprojekt i ännu större skala är det som behövs för jordens bevarande.

Utanför mitt köksfönster råder stor kommers. Här kursas varor av allehanda slag. Jag har hamnat mitt i marknaden, inte EU-s utan Hornskrokens. Barnbarnsflickorna och jag ska ge vårt ekonomiska stöd till den i dag.

Valvakan i kväll struntar jag i men valkakan jag nyss tagit ut ska avnjutas under dagen.

1 kommentar:

pyrola sa...

Nej till Nato, nej till dödande, skit i miljonerna som Lule tror ska ramla in i div. affärsidkares giriga händer. Pluring kan säkert ramla in på annat sätt än genom smyginträde i Världssamvetets krigsmaskineri. Hosch, det är nästan så jag också börjar tycka att det var smått onödigt att rösta. Men plikten kallade...