fredag 30 januari 2009

Hemskheter

Vad är det som händer?
Lombolo-skolan har brunnit ned i Kiruna. Förmodligen anlagd eftersom elden började i gymnastiksalen. Visserligen kan det gå hett till när många tränar och temperaturen kan stiga ordentligt som igår på Hildursborg, men att det skulle börja brinna ...
En ännu värre händelse inträffade samma dygn i min forna hemstad. En ung pojke som alldeles nyss inträtt i vuxenlivet, har blivit mördad. Nedstucken av någon som tagit sig rätten att besluta över liv och död. Det är synd om människorna, lär August Strindberg så klokt formulerat sig.

Helgen ska ägnas åt politik. I Luleå. Det är styrelsemöte i distriktstyrelsen på lördag och ev. söndag om vi inte hinner med. Men i kväll blir det långhäng framför teven. Ska njuta av favoritprogrammet På spåret.
Jag hoppas kunna ta mig en fystimme idag för en joggingrunda med tanke på att det blir mycket sittande i helgen. Promenadmöten vore kanske en god tanke. Fast vi är rätt många i styrelsen. Folk kanske skulle få för sig att det är ett demonstrationståg.

Är det någon som sett solen den senaste månaden? Skicka hit den genast! Min tallkottkörtel är i akut behov av solaktivering, i annat fall är jag illa ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja visst är det hemskt!
Inte nog med det så var det två bilolyckor samma natt, en ung kille fick flygas till sjukhus för att dom trodde att ryggen gått av. =S Här vill jag inte bo nå mer!
Puss och Kram älskade moster!

Anonym sa...

Pyromani är tydligen smittsamt. Hörde sent i går kväll att en skola i Älvsbyn brann för fullt och att den inte gick att rädda.