lördag 24 januari 2009

Muskler och gardiner

I dag har en månad gått sedan julafton. Ännu hänger julgardinerna kvar i köket. Röda och granna. På måndag stundar nya tider då ska de väck. Ersättas av mina "gamla" höstgardiner eller kanske nya ännu ej köpta vårgardiner. Jag vet att det hela sorterar under avdelningen lätta och triviala problem, men i alla fall...

Nu ska jag gnälla lite. Om mina lårmuskler. Efter torsdagsträningen känns de lika stela som Bosse Ringholms framträdande gjorde när han presenterade budgetpropositionen i TV på den tiden det begav sig. Lika blodlöst stapplar jag fram i nuläget. Men jag kan hoppas på en förbättring till skillnad från tidigare omnämda person.

I natt har jag drömt om svampar. Hur de trasslade in sig i håret och proppade igen mina öron. Kanske berodde nattmaran på en artikel i Expressen som jag läst tidigare på kvällen. Om hur svampar i kudden kan utgöra livsfara för den stackarn som har otur. Var får de allt i från??

Inga kommentarer: