fredag 9 januari 2009

Blandat

Det blev en kortjogging modell light på morgonen. Kort eftersom kylan bet mig i tårna, light eftersom jag är en åldrad kvinna. Ändå känner jag mig nöjd med min träning. Det är bara mitt bullemiska ( medvetet stavfel) beteende när det gäller ohämmad bullätning och annat gott, som ställer till det. All choklad är maskäten så därvidlag blir det inga problem, men det finns fortfarande några gula härliga saffransbullar i frysen.....
När jag lufsade runt i morse tänkte jag på fartbegränsningar, nej inte för att jag sprang för fort, utan på vilken omtanke det är om medborgarnas liv och hälsa. Man kan bli rörd för mindre. Ändå finns det stollar som struntar i skyltarna om de vet att ingen ser. Vilka ögontjänare säger jag bara.

Snart ska jag bli gammelmoster igen. Min systerdotter Jennie bidrar snart till att släkten växer.
Kul. Jag tror att det blir en tjej.

Inga kommentarer: