måndag 26 januari 2009

Vänstersväng

Politik är en märklig företeelse. Partipolitik ännu märkligare. Vi hade medlemsmöte i lokala vänsterpartiet i går. Det blev en stundtals hetsig tillställning med livliga diskussioner. Anledningen var att vi fick för oss att sätta upp Vänsterpartiets ideologi på dagordningen eftersom vissa menar att den för en tynande tillvaro hos Bodenvänstern. Jag tillhör dessa vissa måste jag erkänna.
Jag befarar att vårt samarbete med allianspartierna i kommunen kommer att leda till att vi avlider av sotdöden innan nästa val.
Kom igen kamrater sista striden är inte på gång än.

Det blev paltkok i går. För ett hungrigt gäng. Man ska vara många kring denna mat. Det blir trevligare så.

Nu hänger höstgardinerna uppe. Hoppas jag inte ställer till det för våren. Att den blir osäker och tvekar menar jag. Märker jag sådana tendenser lovar jag att hänga upp bikinin ( jo, jag har en) i sovrumsfönstret som motvikt.

Jag har bestämt mig för att gå med i M på min dödsbädd. För då dör en moderat och inte en vänsterpartist.

Inga kommentarer: