tisdag 20 januari 2009

Orosmolnen hopar sig

Min absoluta favoritstund på dagen är tidig morgon. När väckarklockan har en halvtimme på sig innan revelj och jag kan utsövd ägna en god stund till kaffe och en färsk NSD. Det är i sanning gudabenådat mysmys.
Dock sänktes trevlighetsfaktorn några graderingar när jag läste i morse att oro kan bidra till demenssjukdomar. Fattar de vad de gör de arma journalisterna som delger oss detta. Bara vetskapen om risken gör ju så klart en ännu ängsligare. Hur fort blir man inte då dement. Kanske borde jag ringa NSD och påtala risken. Jag som tidigare hade blivit lugn med de finska rönen om att kaffe förhindrar demenssjukdomar. Jag medger att jag är aningen nojig när det gäller detta. Jag får träna på att andas i fyrkant samtidigt som jag avnjuter en megastor extrarostat Zoegakaffemugg som förebyggande åtgärd.

Jag har hämtat mina nya brillor idag. Proggressiva och trendiga. Nu ser jag klart på min tillvaro både på gott och ont.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte behöver du oroa dig än inte =)
Och skulle du få dåligt minne så får vi helt enkelt påminna dig =)
Puss och Kram kära moster!