söndag 18 januari 2009

Blandad kompott

I morse sov jag till halv åtta. Det tar på att utveckla vänorter.
Söndagen har ägnats åt långjogging, ugnsrengöring, dammsugning (det gick ett vinglas, mitt fel, jo Ida det var ditt, inte felet men glaset) sedan socialt umgänge, gofika och skvaller med en före detta granne. Mitt motto för ett hyfsat liv, 80% bra och 20% sisådär funkar fortfarande.
Woody Allen har sagt "Livet som det är nu är alltid bättre än alternativet". I agree.
Kvällen ska ägnas åt TV-häng, reprisen av stjärnorna på slottet och en engelsk läkarserie på åttan eller kanske nian, känns lockande.
Sedan eller kanske under tiden med tevetittandet ska jag kolla i lite vänsterpapper. Känner att jag har ett uppdateringsbehov efter det långa uppehållet. Det var alles.
Jag hoppas på en bra nästavecka.

1 kommentar:

kaj-sa sa...

låter som en väldigt skön söndag em..