onsdag 21 januari 2009

Var är alla?

Bokkaféet var glest befolkat i går kväll. Vi är några tappra vänsteranhängare som fortfarande tycker att partiet är viktigt. Tur säger jag bara, annars är VP snart utrotat från jordens yta.
Kanske behöver man bli hungrig i magen och därtill inte ha något att äta innan man vill kämpa för rättvisa och därmed en samhällsförändring. Vad vet jag?

I kväll ska jag och min kompis Sylvia äta tacos och dricka vin och planera årets vandringssemester. Kanske blir det att knalla runt på Österlen eller på Öland eller varför inte Jämtlandsfjällen i sommar. Vi fick blodad tand i fjol då vi gick längs Kungsleden, åtminstonde 11 mil av den. Fast vinet är spanskt så man kan inte veta vad det inspirerar till.

Kul att tänka på:
Bara drygt en vecka kvar av Freddans utlandsvistelse.
Ida håller sig inom Sveriges gränser.
Bara en halv vecka till löningen.
Frissatid i morgon.
Jonas Gardell finns i samma tid och land som jag.
Så ock Lars Winnerbäck.
Mina ungar och andras.
++ alla mina andra känningar.

1 kommentar:

a diary full of love letters sa...

JAHA! är det inte kul att tänka på mig? jag hamnar typ längst ner på listan medan fredric är högst upp. rättvisa, någon?

hihi.