onsdag 28 januari 2009

Farsan och kungen

I dag sköt militären salut på Kvarnängen. Till kungens ära kan man förmoda eftersom det är Kalledagen idag. Jag säger grattis till min Kallepappa som skulle ha varit 89 år idag om han levat. Tyvärr fick han bara vara min far i nio år. I 52 år han han utgjort en saknad hos mig. Saluten tillägnar jag honom.
Pappor är viktiga i barns liv.
Jag har vuxit upp med en majoritet av kvinnor, mamma, farmor och Mormor Hilma. Det var en mormor med STORT M. Det var verkligen en Big Mama. Henne sket ingen på näsan. Det dög bra med tanterna, men jag kan ändå inte låta bli att undra över hur livet skulle ha tett sig om pappa funnits till under min uppväxt och vuxenliv. Det hade varit trevligt att diskutera samhällsfrågor med honom. Skulle han fortfarande svära sig till kommunismen.
Själv vet jag var jag står, kommunism står för gemensamt ägande och det tycker jag är en fiffig idé om man inte slår ihjäl folk som tycker annorlunda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt vad vår älskade mor tidigare sagt så gick Kallepappan över till sossarna de sista åren. Om det är fakta, vet jag ej.

Anonym sa...

Jo det har jag hört, men det kanske bara är förtal hi,hi.

Anonym sa...

Jo det har jag hört, men det kanske bara är förtal hi,hi.