söndag 1 augusti 2010

Söndag

Tre gånger har jag gjort solhälsningen och sedan ett hårt (med mina mått) styrkepass med tokdans. Jag tror att den objudna gästen blev vettskrämd och lämnade min arma mage i blotta förskräckelsen, för nu mår jag hyvens igen.
Jan Guiollu ( hur sjutton stavar ...?) morgonpratar om homosexualitet och åldrande och andra viktigfrågor. Han är dryg men väldigt klok, därför förlåten.
Radion är en trevlig kamrat för mig. Även när den är tyst.
Idafinagullefjun och hennes kärlek har flyttat in i en ny lägenhet i Vancouver. Jag tittade in där i går. Ja, via skype förstås. Fantastisk uppfinning som borde generera ett nobelpris.

Maud vill sälja ut halva vattenfall. Göran lovar ett pengaregn över pensionärerna ... politiska överbjudningar kommer att prägla hösten.

Inga kommentarer: