måndag 23 augusti 2010

Skitstövlar

13 000 personer lever under skyddad identitet i vårt land. Ska vi gissa vilket kön som är dominerande? Jo, nog är det mest kvinnor som får svårigheter att leva ett normalt liv i samhället. Tex att söka jobb, skaffa ett nytt telefonabbonemang eller bli kallad till provtagningar som vi andra kvinnor blir kallade till per automatik eller ... Att besöka anhöriga eller vänner blir näst intill en omöjlighet. Många kvinnor har till och med varit tvingade att lämna landet för att värja sig. Är det den deformerade X-kromosomen? Nä jag vill inte tro det, det finns hyvens karlar också, jag har träffat många.

En helt vanlig måndag har just inletts. Natten har varit rörig och hostig, men efter kaffetidningochmackor känner jag mig vid gott mod. Det här ska bli en bra dag.

2 kommentarer:

pyrola sa...

Rent ut sagt, helt oacceptabelt. Och sensationellt idiotiskt, Isolera skitstövlarna...eller kanske... Vad göra med dessa fridförstörare?

a diary full of love letters sa...

aaaah måndag igen. men det känns ganska bra ändå. har en hektisk vecka framför mig, med rolig-packning och sånt också :)

hoppas din måndag fortsätter bra, så hörs vi snart. säkert ikväll? :)