måndag 2 augusti 2010

Tokigt

Vattenfall har 42 000 anställda (NSD 2/8) och moderbolaget ägs till 100% av staten. Omsättningen var i fjol 205 miljarder. Denna guldko har Centerpartiet med Maud i spetsen, tänkt sälja ut. Åtminstone till hälften. För att sedan ... jag tror inte att det slutar med det. Det kommer mera. Visserligen säger Måddan att pengarna ska investeras i Norrlands inland. Tro´t den som vill. Jag hoppas att alla som pratar sig varm om systerskap hit och dit (jag är turfri) inser att alla syrror inte är att lita på. Och framförallt inte dom i alliansen.

Min kära lilla japanska radio är försvunnen. Nyss fanns den för att sedan vara spårlöst borta. Den har varit så trevlig att lyssna på under mina promenader. I ur och skur har vi hållit i hop. Ett litet batteri har räckt flera mil för att hålla liv i denna lille asiat. Värst av allt är att jag inte alls kan MINNAS var jag har satt den. Tanken är så smärtsam att jag har bestämt mig för att tro att någon har TAGIT den. Så får det bli.

Inga kommentarer: