söndag 22 augusti 2010

Skördetid



Nu leder Alliansen igen. Förra veckan gick det bättre för Rödgröna gänget. Som uppskjutet och frittfall på Grönan åker blocken. Snart vet vi och allt blir som vanligt igen.
Mitt liv präglas till stor del av att leta. Borttappade saker, motivation, namn på personer som man VET men glömt. En sak slipper jag att leta efter nu för tiden, glasögonen sitter permanent på min näsa. Innan dom införskaffades för dyra pengar, ägnades ca 75% av tiden till att leta efter dessa hjälpmedel.
Jag har skördat mitt lilla land. För att vara en grönsak själv i odlingsbranschen, känner jag mig nöjd.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Det var inte illa pissat på den lilla odlingslotten :)
Bra gjort! Blev åxå glatt öerraskad när vi har kunnat käka färskpottisar från det magra landet i stugan. Tydligen var Coops sättpotatis av det rätta virket. Supergott.
Läst om mangold i helgen. Har tydligen odlats länge, länge bl.a i Kina. Vill väldigt gärna testa hur det smakar. Ska tydligen smaka som spenat, som inte är nån favvo pga brustna magsåret, då för länge sen. Ska ge mangolden en chans i alla fall.
Politiker o folk i allmänhet ORKAR jag inte med. Fasar för dessa sista smutskastningsveckor innan valet.
Kanske blir det en blankis ändå?

pyrola sa...

Kan inte stava, dessutom upprepning. Bock direk.

Gittan sa...

mangolden är god som pålägg på mackan, till soppa, eller bara som en trevlig ingrediens i woken.
Nä vad jag än sagt om valet så blir det en V-röst trots allt.