fredag 6 augusti 2010

Fåfängt

Hihi, på Lulebesöket kunde vi som vimlade på gågatan i går, göra en kroppsscanning i ett av stånden. Kollegan tvekade först och jag ville inte ... men ändå. Jo, såklart klev jag upp på den fiffiga apparaten och fick hålla i ett par handtag. Andlöst väntade jag på resultatet. Hur skulle domen bli. Jag har fettat på mig i sommar lite beroende att tokjoggingen är ställd åt sidan. Vinkvällar med ostochkex-frossa har också parkerat sig kring midjan. Men ... resltatet var inte så dåligt. Min metaboliska ålder ( hihi, det var nåt nytt) visade att jag bara är 47 år! Jösses jag kan fira en till femtioårsdag om tre år. Och fortsätter jag med att träna och minimera ostochvin-kvällarna, är jag snart yngre än mina barn. Synd bara att ansiktet inte har fattat det.

Mona och Peter vill också hänga på Mauds storrea av vattenfall. Lasse har inte uttalat sig men det behövs inte. Han har ändå blivit osynlig.Fasiken, ska jag rösta blankt i år?

Inga kommentarer: