söndag 29 augusti 2010

Kallt

Det blev ett snöpligt slut på sommaren. Halva augusti frös inne, bara så där. Så gjorde även bärplockningen. Ändå trängs både lingon och blåbär i frysen och vittnar om rikedom. Jag har tur att det finns andra som plockar.

En vecka kvar. Tjejmilen blir annorlunda denna gång. I tio års tid har jag lufsasprungit den tillsammans med åtskilliga andra damer. Nu ska jag vara väskhållare och åskådare, framförallt får jag njuta av sockerflingornas "lilla tjejmil". Jag ska rikta in mig på att kunna göra en come back nästa år om fötterna har friskat på sig. Lite surt är det ändå att inte kunna ... och att bli begränsad. Ändå är det mer accetabelt att kroppen kroknar än att den fria tanken och viljan tappar spänst. Då är man illa ute.

Nå om halva augusti blev en kylig sak, så hoppas jag ändå på "morsmäss" den 8:e september då det enligt Årspraktikan kan bli en värmebölja. Härligt!

1 kommentar:

pyrola sa...

Vill också ha värme till "morsmäss"!Både igår och idag överraskades jag av guldglitter på Torneälven. Tänk, vad man blir glad av lite solglimmer! Vilka fina foton du delar med dig av. Önskar jag kunde göra detsamma.
Och du, tomten lyss säkert till en titellös kvinna;)