tisdag 31 augusti 2010

Kläder

Jag tillhör inte de mest modeintresserade personerna i världen, inte ens i Boden. Ibland, vartannat år ungefär MÅSTE jag göra en jeansinvestering och då brukar en och annan överdel slinka ned. I går rustade jag mig med tålamod och motivation som skulle göra vilken idrottsmänniska som helst, avundsjuk. Taggad och med pengar i börsen klev jag in i en av våra butiker som jag trodde vände sig till en mogen kundkrets och hittade snart flera tänkbara brallor som kunde tänkas ... men nej. Efter femton snäva försök, gav jag upp. Jösses, hur tror byxtillverkarna att kvinnor ser ut nowadays? Folk blir större och större i omfånget och kläderna blir tightare och tightare. Vem fasiken har dom tänkt ska handla? Inte ens en överdel föll på läppen. Babydollmodet ser bara fånigt ut på en tant. Allt provandet tog gott och väl en dryg timme till ingen nytta.
Desto mer överraskad blev jag idag när jag slank in på en av stadens UNGDOMSbutiker, lite obekväm kände jag mig förstås, och hittade perfekta jeans och två tuffa överdelar på ingen tid alls. Ja, där ser man.

1 kommentar:

pyrola sa...

Dom som sitter och tänker ut vilka åldersgrupper som ska profileras är TOTALT ute och cyklar! I synnerhet stora klädkedjor borde vara måna om att få ta del av våra penningresurser.