lördag 31 juli 2010

Mörkret nalkas

Mörkret tassar in, objudet och oönskat men ofrånkomligt. Jädrar i mig vad sommaren spurtar, varför så bråttom? I dag dansar vinden sydligt och temperamentsfullt. Vi har blivit ordentligt "blåsta" i sommar häruppe i norr. I söder finns det också många blåsta människor verkar det som. En samling vindpinade sitter i Rosenbad.
Sex år i fängelse får han sitta, FÖRRE länspolismästaren. Tillvaron blir nog lite annars för honom. Det finns många ute i samhället som borde göra honom sällskap i kurran. Många snuskgubbar som går fria. När jag var en ung flicka fick jag höra att jag hade "gubbtycke". Jag var en riktig gubbmagnet och fick verkligen värja mig. Jag kan ännu uppleva äckelkänslorna när gubbhänderna skulle känna lite här och där.

I dag ska jag ta det varsamt. Det verkar som om någon objuden gäst planterat sig i magen och gör tillvaron osäker och gungig. Det reder sig säkert till i morgon.

Inga kommentarer: