måndag 26 juli 2010

Arbetsvecka

Gårdagens något letargiska tankar är som bortblåsta i dag. De ryms inte i min arbetsvardag. I dag inleds två intensiva arbetsveckor för att sedan övergå i en ledig. Variationer friskar upp min tillvaro.
Jag är annars väldigt påverkad av vädret. Sol = glad Regn= oglad. Ändå unnar jag mig oftare läshäng när regnet strilar än när solen gassar. Jag vet, man kan läsa i solen också men då ska man ... promenera, sola och cykla och umgås och ...

En omorganisation ska göras på mitt jobb under hösten. Vilket kommer att innebära stora förändringar för "min kundkrets". Jag övar mig på att vara positiv till förändringen, men hur fasiken ska man kunna motivera någon som har bott på samma ställe i över 15 år och trivs med sitt boende, att flytta. Det är många som lever i demokratins utkanter.

Det har börjat mörkna på kvällarna. Sommaren, fort var det gjort. Äsch då, det smög in en dystertanke ändå.

Inga kommentarer: