onsdag 7 juli 2010

Knäppt

Hmm ... 100 000 upp i rök på en grill. På det sättet ville Gudrun Schyman illustrera att kvinnor tjänar mindre än männen i Sverige, tror jag hon menar. Fast så överpedagogisk hade hon inte behövt vara. Jag fattar ändå. Varje månad kan jag se det på min lönespecifikation. Men att jag är kvinna gör inte med automatik att jag har mindre lön. Nä, det är mitt val av arbete. Det är för att mitt arbete inte har samma värde som ett arbete framför en dator. Sjuka och gamla människor har lågt värde i vårt land och det spiller även över på oss som arbetar kring dom. Nä Gudrun, du hade ju kunnat fråga mig så hade du sluppit elda upp folk med ditt handlande jag VET att mer pengar till omsorg och skola och en uppvärdering av oss som jobbar i verksamheterna KAN ge oss hyfsade inkomster oavsett kön.

I går vinkades mittimellan av. Vi har haft en trevlig vecka i hans sällskap, fadren och jag.
I dag kommer min bästaLena med sin man på en snabbvisit Sorgen och glädjen de vandra tillsammans ...

Inga kommentarer: