söndag 18 juli 2010

Drömmar

Jag tillhör de få i världen som har så minimala bekymmer att jag ges möjlighet att resa charter till min inre värld. Jag kan stilla mig en stund och låta fantasin flöda fritt som en glad vårbäck. Det blir som oftast bakåtresor till den svartvita tiden då allt ... men även lite orealistiska drömmar, som tex. att öppna en vegetarisk restaurang på Mallorca. Ibland kan jag även skymta en liten tant som sköter Idafinagullefjuns barn i Vancouver. Ja, jag tänker även på en man med böjelse för sagor, morgonpromenader och vegetarisk mat. Och helst med en passion för mig. Med andra ord, en redig karl. Drömmar. Kanske det är bäst att det får förbli drömmar. Inte resan till Vancouver, den är inplanerad lite grovt till nästa juni.

I dag, sista arbetsdagen före ledigveckan. Ett styrkepass och lite tokdans är avklarat. Nu är jag redo för världen.

Inga kommentarer: