lördag 17 juli 2010

Odjur

Jag tror att det är ett år sedan jag hörde det första gången. Mullret under min diskbänk. Jag kommer ihåg att jag tittade på någon tevedeckare. Det brukar jag gilla som förströelse. Fast de får inte vara för blodiga, hellre lite psykologiska så man får klura lite om vem som kan vara mördaren. Tyvärr är det alltför sällan man blir bjuden på sådan underhållning.
Nåväl när jag var mitt i hemskheterna mullrade det till i köket. Ett dovt kluckande ljud. Eller kanske mer som en morrning.
Jag har varit med förr så morgonen därpå ringde jag till vaktisJanne. "Klart" sa han samtidigt som han tog reda på sina grejor. "Nä det är ingen risk att det kommer att svämma över". Han är snäll och trevlig våran vaktis så jag låtsades att hålla med honom fast jag veet ...
Odjuret under diskbänken har efter det morrat till gång efter annan men låtit vattnet spolas ner utan protester. Till i går. Nu är det generalstock i vasken. Och en RIKTIG rörmokare har fällt domen. Han lyckades inte övertala den lurvige bävern? som gjort sig hemtam i avloppet. En slangbil ska komma och suga ut vilddjuret med våld. Oj, det kommer att överträffa vilken tevedeckare som helst.

Inga kommentarer: