lördag 1 maj 2010

Valborgsmäss

Min bästaLena och jag gjorde sta´n under ett par trevliga matochprat-timmar.
Vi har alltid mycket att avhandla. Lite dödendöden, krångelfötter och ondmageprat brukar vi ta lite snabbt för att sedan dryfta allt från politik till hurskamankommaiförraåretssommarkläder.
"Små sår och goda vänner ska man vara rädd om". Det brukar mor säga, så det är säkert rätt. Mina sår är läkta, både i hjärtat och på andra ställen, men mina vänner är fridlysta.

På kvällen, trevligt umgänge med systerbarnen med sina finungar. God mat och goda skratt gjorde en snöig och kall valborgsmässoafton, solig och vårlik.

1 kommentar:

pyrola sa...

Små sår och fattiga vänner, ja det är så sant. Höll på mista ett finger pga ett litet sår en gång. Hellre mister jag ett finger än jag mister dig, min allra käraste vän!