torsdag 27 maj 2010

Mallisträd


Solen slösar och "min" fontän har vaknat. Frigjord kastar den upp glada vattenkaskader.
Allt ser somrigt ut från min utkik. Men sockar tarvas i sandalerna. Helst av lovikkagarn.
Jag hade inte ... men gör det ändå. Prinsessbröllopseländet. En STOR fråga har varit huruvida kungen = farsan i familjen, ska "ge" bort sin dotter till den blivande maken. Det finns tom. en facebooksgrupp som man kan ansluta sig till. Kyrkan har också uttalat sig i frågan. Och jag ... jag känner mig ... mentalt våldtagen av sådant jäkla trams. Diskutera hellre HUR vi ska bli av med detta odemokratiska dyra och fullständigt onödiga kungahus.
Annat vi kan slösa tankekraft på är hur bankerna ska bli samhällsstyrda, det skulle vara tacknämligt att få lite ränta på de stackars kronor jag kan smyga undan.

Inga kommentarer: