onsdag 12 maj 2010

Samtal

Små musöron kan skymtas om man ger sig tid att se efter

Häromdagen hade jag ett samtal med en person i min "kundkrets". I sig inget konstigt, men ändå lite "annars". Här följer en förkortad version av pratet.
-"Har du provat din nya mobiltelefon" frågade jag.
Väntade.
"- Jag har ringt till mamma".
-" Kul, berätta om vad ni pratade om.
Väntade.
-"Om mina grubblerier"
-"Ni pratade om dina funderingar. Vad kom ni fram till"?
Väntade.
-"Att jag ska ringa till mig själv.
?????
?????
-"Gjorde du det då"?
Väntade
-"Jo".
Hämtade andan.
-"Vad hände"?
Väntade.
-"Jag fick svar på mina frågor".
!!!!!!!!!

Förr kallade vi dom tokiga och spärrade in dom på olika inrättningar. I nutid får vi möjlighet att bli berikade av dessa lite udda personers annorlunda sätt att tänka. Tack.

"Mitt" andpar har varit osynligt på sista tiden. Dom har väl lite bråda tider just nu med familjeplanering och husbygge.

I morgon ska resväskan packas och
NEJJAG VILLINTEHÖRAOMNÅGOTVULKANJÄKELELÄNDE

1 kommentar:

pyrola sa...

Ojojoj, det där var rent roligt :) Fick mig ett gott skratt :)