lördag 22 maj 2010

Från koja till slott







Jomenvisst kom vi iväg på vår efterlängtade resa, min kompis och jag. Varken dimma eller askmoln ställde till det. Trevligt har det varit även om inte allt fungerade planenligt. But so what. Vi har vandrat om inte så mycket i bergen som vi hade bestämt innan, därtill bodde vi lite för avsides, men fötterna har jobbat på som pigga illrar. Med hyrcyklar trampade vi på ett antal mil efter slingrande cykelvägar och stundtals branta backar och picknickade på klippor vid det tokvackra havet, och ögon känsliga för turkos.
Huden är svedd på sina ställen, ovan vid den spanska solen. Jo, jag smorde in mig med solskyddsfaktor 30 ... efter andra dagen.
Fortsättning följer ...
I dag pingstafton ska jag bli hänryckt och tala i tungor ... eller bara ta en cykeltur i den svala dagen. Det duger gott.



Inga kommentarer: