fredag 14 maj 2010

Molnfritt?

Inga moln på min himmel ... eller? MEN dimma, kan den ställa till det? Ännu känner jag mig lite osäker.
Jag har hunnit med ett dansstyrkepass på vardagsrumsgolvet till rockig musik. Det gör mig glad både i kroppen och knoppen. Väskan är packad men saker ska fortfarande ned i packningen. Om jag ska hinna ha på mig allt som är i väskan får jag nog ta till nätterna också. I och för sig dubbleras ju semesterdagarna.
Hör på radion att även Miljöpartiet liksom Vänsterpartiet vill införa sextimmarsdag. Nix säger jag. Inte nu när Kina är så på hugget, vi måste däremot ligga i som illrar för att få behålla jobben i Sverige. Även en olämplig reform med tanke på det som händer i Grekland och Spanien och snart ... Nej, jobbajobba. Däremot kan vi väl plocka pengar av de som skaffar sig vinster på vårt arbete.

Nu ska johansson få vila en vecka. Att skiljas är att dö en smula. Du och jag johansson, du och jag.

Inga kommentarer: