tisdag 11 maj 2010

Lästips

Jag har snubblat över en skojig ! bok med titeln "Handbok för pessimister" med underfundiga aforismer den ena svartare än den andra. Tex. "Jag ser inte mig själv som en pessimist. En pessimist är för mig någon som väntar på att det ska börja regna. Jag däremot känner mig ständigt dyblöt" Leonard Choen. Eller den här; "Livet är bara den ena jävla saken efter den andra". Elbert Hubbard. Mark Twain är också träffsäker, "Allt du behöver göra för att bevara hälsan är att äta sånt du inte tycker om, dricka sånt du inte tycker om och göra sånt du inte tycker om". Hmm ... är det så. I så fall kan jag offra några hälsopoäng.

Nu ligger några Europengar och prasslar i min börs och väntar på tokshopping i Palmas butiker och bodegor. Bikinin är inköpt och jag tränar på att älska min kropp trots allt. Fast jag måste nog hålla mig i stillhet när jag har på mig DEN överdelen. Fasiken hur tror dom att tanter är skapta nu för tiden, bikiniuppfinnarna?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir nog bra. Molnet drar nog iväg någon annanstans dit du inte ska eller återkomma till. Ha en jätteskön semester! När är ni framme?

pyrola sa...

För att hålla tuttarna på plats kör jag med heltäckande...och för att slippa åka dit för oanständigt utseende ;)