tisdag 10 februari 2009

Trevligheter

"Ur mörkret stiga vi mot ljuset", det är härligt med en ljusnande tillvaro. Fullmånen var mitt sällskap på morgonrundan. Stor och svällande lyste den upp min väg. I dag har utlovats sol, kallt men sol då blir livet uthärdligt. Jo, jag härdar ut i snöstorm också därtill har jag ett morsomt liv, men det blir så mycket trevligare när solen hedrar oss med sin närvaro.

I går kväll var det återigen ett gympapass på Hildursborg. Salen var fylld med glada människor av varierande slag. Tanter, farbröder, tjejer och unga gubbar, vi böjde, sträckte, vred armar och ben lika entusiastiskt, svetten stänkte som ett vårregn i maj. Sista kvarten var jag endorfinhög, annars hade orken inte räckt till fullt ut. Sedan en härlig bastu med skratt och informationsutbyte.
Då kvittar det i och för sig lika om solen skiner eller snöstormen viner utanför.

Roligt att tänka på: Resan till Sunne är beställd, ska "hämta hem", lilla gnuttan sockertösen söta vännen hjärtans kär" dv.s Ida. Men det är ett tag till dess, men med SJ ska affärer göras upp tidigt om priset ska vara anständigt.

Inga kommentarer: